
ełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.
Wykonanie oceny ryzyka zawodowego
Każde przedsiębiorstwo i zakład pracy musi spełniać odpowiednie wymagania i przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjalna firma działająca w branży BHP zajmuje się świadczeniem wielu usług przydatnych przedsiębiorcom, na przykład takich, jak szkolenia BHP, audyty bezpieczeństwa czy też wykonanie oceny ryzyka zawodowego. Przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego jest jednym z wielu obowiązków pracodawcy, który wynika z Kodeksu pracy. Właściwe dokonanie precyzyjnej oceny ryzyka zawodowego jest dość istotne, dlatego warto zdać się w tej kwestii na profesjonalistów. Usługa przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego jest świadczona przez doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników służby BHP. Ocenę ryzyka zawodowego rozpoczyna się od przeprowadzenia wywiadu, który dotyczy danego stanowiska pracy, żeby ocena była jak najbardziej skrupulatna i rzetelna. Opracowywanie oceny ryzyka jest wykonywane we współpracy z osobami zarządzającymi pracownikami, co umożliwia dokładne stwierdzenie ryzyka występowania niebezpiecznych sytuacji w miejscu pracy.
Pomoc w sporządzeniu dokumentacji powypadkowej
W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.
Kurs BHP online
Pracodawca posiada wiele obowiązków względem pracowników, które są zawarte w Kodeksie pracy. Jednym z obowiązków pracodawcy wobec pracowników jest zapewnienie odpowiedniego szkolenia BHP, co wynika z przepisów prawnych. Szkolenia BHP mogą być przeprowadzone na różne sposoby, a jednym z nich są tak zwane szkolenia online. Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy może być przeprowadzone za pośrednictwem specjalnej platformy internetowej, na której zamieszczony jest odpowiedni kurs. Szkolenia BHP online posiadają wiele zalet i są chętnie wykorzystywaną opcją przez wielu pracodawców, ponieważ nie wymagają organizowania dodatkowych spotkań seminaryjnych. Kurs BHP online jest odpowiednio dobrany do uczestników szkolenia i jest prowadzony przez specjalistów z branży BHP. Firmy działające w branży BHP oferują usługę przeprowadzenia szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zarówno w trybie standardowym, jak i w trybie online. Szkolenie BHP online jest przeznaczone dla pracowników różnych firm i przedsiębiorstw.